Loftahammars Utställningen -08

Loftahammars Turistinfo

Den årliga Loftahammars Utställningen är igång! För 26 året i rad så anordnas Loftahammars Utställningen som besöks av ca 150 utställare och mellan 15-20.000 besökare under tre dagar.

Men hur kom Utställningen till?
Jo, innan år 1983 så trafikerades Bjursundet av linfärja, men Bjursundsbron stod klar med invigning i oktober 1983 och med detta firades en Utställning som sedan bara har växt år för år.

Både utställare och besökare från norr till söder kommer för att deltaga i dagarna tre, som är Loftahammars största event.

I år har vädret varit med oss och en varm augustisol sken när kortegen vid kl 12 avgick från Wienerbagar'n och fram genom samhället för avslutning utanför skolans sporthall.
Med i kortegen var bl.a. Röda Korset, Prima Donnor, Gamleby Brukshundsklubb, Västerviks Drillflickor, Överums Musikkår, duktiga motocross åkare från Loftahammar, fin hojar och fina bilexemplar. Åskådarna kantades längsmed Bjursundsvägen för att titta.

Sköna hojåkare

Västerviks Drillflickor

Duktiga motocrosskillar

Många besökare har passerat genom årens lopp

Sjöräddningsbåten Elsa Golje

Kortegen

Efter jobbet på Turistinfo i Loftahammar så gick jag ner för att rekognosera och sedan kanske köpa något. Och visst fick jag med mig saker hem, dock inte 10 par strumpor på 100 kr som jag trodde, utan en resväska för endast 300 kr (jag fick 100 kr prutat för att jag hade min skylt på mig som stod att jag jobbade på Turistinfo!), sedan blev det ett par rejäla höst/vinter skor för endast en hundring och även en softshell jacka för 300 kr.
Det är vad jag gjort av med så här långt på årets utställning.
Köpte även en mycket god bakelse med Bjursundsbron på.

Bakelse

Imorgon är en ny dag för strosande bland stånd och knallar.

Ikväll blir det ett besök på Pizzerian Fifty-Fiftys öltält.

Gästbloggare: Sandra Davidsson, Loftahammars Turistinfo

Kommentarer
Postat av: Fejken

Låter strålande Sandra! Kul med mycket bilder oxå.

2008-08-30 @ 18:05:51
Postat av: Itzy

Kul med gästbloggare!

2008-09-01 @ 09:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0