Turista Hemma, en perfekt helgaktivitet

I söndags tog jag bilen för att besöka några av dom smultronställen som vi har här i kommunen. Vädret bjöd på sol vilket var en perfekt dag för att turista hemma. Årets första Daimglass avnjöts på restaurangen Östra Skälö som har helgsöppet i maj. Färden tog mig sedan vidare till Tofevhults café. Där kan man lugnt säga att det var full rulle. Det hade varit folk sedan de öppnade kl 12 och vi va inte själv om att vilja ta en fika. Tofvehultarna gick fort som ögat men Kärleksmums fanns det kvar, tur nog.

När glassen och kakan har sjunkigt ner i magen så funderade jag på om det var något mer man skulle åka till, och då slog det mig att Virums Älgpark har söndagsöppet nu i maj. Så mot älgarna! Jag hade aldrig varit där förut så det skulle bli kul att se vart det låg men även för att få träffa älgar ”up close”, vilket vi verkligen fick göra. Inne i parken fick i mata älgarna som sannerligen inte var blyga utan tog för sig av allt som det bjöds på. Dessutom fick vi även träffa en liten kalv som bara var 10 dagar gammal.

Nästa helg är det Turista Hemma i hela Västerviks kommun så då är det dags igen att ta sig ut på vägarna eller skärgården för att besöka andra smultronställena som har öppet. Vilka besöksmål som deltar i året Turista Hemma kan du se på hemsidan genom att ladda ner broschyren via länken nedan.

http://www.vastervik.com/sv/Temasidor/Turista-Hemma-2010/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0