Hundratals joggande barn i löpspåret och Höstbuffé i Tofvehult

Nyss hemkommen från dagens joggingtur och döm av min förvåning jag blev när vi svängde in på parkeringen till Karstorps motionscenter. Parkeringen var smockfull av bilar och en parkeringsvakt vinkade in oss på en gräsplätt bredvid den ordinarie parkeringen. Just det! Det är ju VO-Joggen på onsdagar, kom vi på. VO-Joggen är Smålands största löpartävling för ungdomar. Tävlingen omfattar fyra deltävlingar i terränglöpning. I den individuella tävlingen räknas de tre bästa resultaten. I skoltävlingen gäller det att få så många som möjligt från varje skola att ställa upp. Lågstadiet tävlar för sig och mellanstadiet för sig. Oavsett placering får alla som fullföljer 2 poäng till sin skola, för varje lopp man springer. Skolpoängen räknas sedan ihop i förhållande till skolans storlek. Vi stördes inte av loppet alls, utan det var bara trevligt att det hände något speciellt uppe på Karstorp. Massor med barn och ungdomar ställde upp i tävling och föräldrar, syskon och mor- och farföräldrar tittade på.

På fredag tänder Peter och Lena brasan på Tofvehult och bjuder in musiker för att kunna erbjuda en helmysig kväll söder om Västervik. Passa på att inleda Smaka på Tjusthelgen med en höstinspirerad buffé på Tofvehults kafé. Jag är säker på att ni inte kommer att bli besvikna om ni väljer detta något annorlunda fredagsnöje. Läs mer om kvällen här.

Imorgon återkommer jag med vad jag ska besöka på Smaka på Tjust i år!

/Christoffer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0