Superhjältar håller konferens i Västervik

Rätt ofta brukar jag scanna av vår evenemangskalender för att se vad som händer i Västervik och idag hittade följande evenemang. Superhjälteläger! Den 29 oktober arrangerar Nykterhetsrörelsens scoutförbund detta tvådagarsläger som inleds med att deltagarna får träna upp sina superhjälteförmågor för att sedan deltaga i en superhjältesjukamp.

Nykterhetsrörelsens Scoutförbund har tidigare bland annat arrangerat ett Trollkarlsläger i Harry Potter-anda med många nöjda deltagare.

Min lista på varför det är bra att vara superhjälte i Västervik

  1. Du flyger superenkelt ut till alla roliga öar i skärgården
  2. Med din supersyn så kan du kolla in VisFestivalen genom muren
  3. Du kommer att vara superbra på höghöjdsbanan på Lysingsbadet
  4. Du kommer superlätt att vinna Kanalsimmet i Gränsö Kanal
  5. Med dig superförmåga att frysa tiden så kan du både njuta av solvarmaklippor och få bästa platsen på strandpromenadens solstänkta uteserveringar

På tal om superhjälteläger var jag tvungen att kolla vilken superhjälte jag är. I Superhjältetestet blev jag:
Robin

Robin
70%
Iron Man
65%
Spider-Man
60%
Wonder Woman
60%
Green Lantern
60%
Superman
55%
The Flash
50%
Supergirl
45%
Hulk
45%
Batman
40%
Catwoman
40%

Young and acrobatic.
You don't mind stepping aside
to give someone else glory.
Gör ett superhjältetest du också!


Kommentarer
Postat av: Karin Krut

...du kommer från en varm plats och har en ovanlig högerhand - jag ÄR Hellboy

2009-10-16 @ 14:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0