Har någon glömt en p**rfilm i låneboken?

Vad brukar du ta till när du behöver ett bokmärke? Jag har ofta den dåliga vanan att vika ner ena hörnet på en sida för att markera vart jag är. Men senast hade jag en SJ-biljett från 2008. Den gick mellan Helsingborg och Göteborg. Om jag inte minns helt fel så tror jag att jag var åkte dit i ett ärende i mitt gamla jobb. Inför helgen satt jag och gick igenom vår evenemangskalender och då upptäckte jag en intressant en intressant utställning på Stadsbiblioteket i Västervik. 

Utställningen handlar om bokmärken som glömts kvar i återlämnade biblioteksböcker. Om man inte haft tillhands något som varit avsett som bokmärke, som de klassiska änglarna och tomtarna eller något reklambokmärke, har uppfinningsrikedomen varit stor, enligt bibliotekspersonalen. I utställningsmontern finns t.ex. hemmagjorda bokmärken, vykort, spelkort, tågbiljetter, telefonkort, en bilmajblomma och en parkeringsskiva.

Det kanske mest kuriösa inslaget i utställningen är en DVD-film, vars innehåll är av sådant slag att man förstår att den rättmätige ägaren dragit sig för att fråga efter den… Undra vad det månne vara. Jag måste kolla in utställningen, som visas på Stadsbiblioteket 5-30 oktober.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0