Tack tågnördar...

... för att Smalspåret finns. Här rullar både ångloksdragna tåg och rälsbussar på sommaren, bokade turer för grupper körs året runt. Järnvägen är utpekad av Riksantikvarieämbetet som ett av landets mest intressanta industriminnen. Längs Smalspåret finns en unik järnväg bevarad i sin helhet, sju mil lång, med stationshus, banvaktstugor och verkstäder. 




Nordens längsta smalspåriga järnväg går nämligen mellan Västervik och Hultsfred och jag ska åka en bit på lördag. Det kommer att bli min premiärtur och jag längtar redan efter att susa fram genom skogarna och se sjöar passera. Tidtabellen för Smalspåret hittar ni här. Jag tror att turen kommer att gå till Ankarsrum och där ska jag besöka Aktiveum.

Ikväll blir det middag på Två Möjligheter med mamma och pappa som är på besök. Jag tror vi ska satsa stort på en kvällsmeny med tre rätter och ett vinpaket till det. Undra vad kocken hittar på? Det blir rapport om det imorgon. Over and out!

/Christoffer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0