Vintervandra på Gränsöleden

I Västervik ligger snön vit och vacker och temperaturen pendlar mellan minus fem och minus tio grader. Nu är det perfekta förhållanden för vintervandring på Gränsöleden. Leden är 12 km lång och det finns ett antal vindskydd och rastplatser att ta en välförtjänst paus vid. Glöm inte att ta med varm choklad och några pick-nick-mackor i ryggsäcken.

Här är några bilder från helgens vandring.


Den vita inramningen av Gränsöleden är helt fantastisk.


Havet utanför Skanviks klipphällar är mäktigt i vintertid.


Jag tyckte också det var skoj att pulsa i snön.


Vilket snöfall. I love it!


Den här stora eken har blivit träffade av blixten, men lever än.


Blixten gör att man nu kan gå in i eken, coolt!


Lillön bjuder på härligt pulsande!


Vindskydden bjuder in till mysiga pauser.


Varm choklad och saffransskorpor sitter inte helt fel. 


Kommentarer
Postat av: mikael bergendahl

dåligt väder ni har, ser riktigt härligt ut!



jag kommer åka en kortare sverige turne i år o besöka lite olika klubbar, finns de några fotbollsklubbar kring västervik som är duktiga, inte nödvändigtvis ligga i allsvenskan utan ska ta mig runt till klubbar med bra ungdomsverksamhet oxå.



annars allt bra hoppas jag!

2010-01-07 @ 20:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0