Masarne, Kaparne, Dackarne.....Vi är ingen Arne!

De är få gånger per år som Swedbank arena är så intressant som ikväll kl 19.00, speedwaymöte av högsta klass i världens bästa liga. Derbystämningen lär knappast gå att ta miste på när Västervik hemma möter ärkerivalen Dackarna  i 16 laddade heat. Det finns inte på världskartan att Målillas stolthet ska kunna rubba vårt omutbara gäng. Du kommer vara där, jag kommer vara där TV kommer vara där. Ingen vill missa folkfesten!! När lagen möttes senast, på ovalen i Målilla, slutade matchen lika så räkna med täta heat och en jämn match in i det sista. Jag tänker åka upp minst en timme innan start för att få en så bra plats som möjligt min erfarenhet säger mig att Målilla går man ur huse för att besöka Västervik ikväll, självklart med sin lilla brassestol i högernäven och sin "speedwaytuta" i vänster. Själv väljer jag min polska flagga i högern och min danska i vänstern. Endast seger räknas i detta 2000-talets "gladiatorkamp".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0