Extra Extra! Turistbyråns personal simmar till jobbet! Extra Extra!

De sista sommarjobbarna lämnade Västerviks Turistbyrå i helgen och jag är kom tillbaka ifrån semestern idag. Men sommarvärmen fortsätter, i alla fall hela augusti ut och det kommer säkert att vara underbara soldagar långt in i september. Det är dessutom fortfarande varmt i vattnet. Vi vet för vi simmade till jobbet idag.


07:50: Tre startklara medarbetare som är fast beslutna att simma till jobbet. Sveriges vackraste turistbyrå, deras arbetsplats och slutmål i bakgrunden. Från Vänster: Jakob Franzén, Linda Myrendal och Christoffer Olsson


07:55: På edra platser, färdiga...


07:58: ...Simma!

Jag måste nog erkänna att jag inte var jättepigg på att simma till jobbet det första jag skulle göra efter semestern. Innan vi hoppade i var jag fast besluten om att simma så fort som möjligt till andra sidan. Men efter det första simtaget insåg jag att det inte alls var så kallt, utan snarare rätt så skönt. Istället för kaotisk krål övergick simningen till behagligt bröstsim. Alla tre simmare var fastbeslutna om att vi nog skulle kunna göra om det imorgon igen.
Vi får väl se... 

I vilket fall kan vi definitivt rekommendera både morgondopp, lunchdopp och kvällsdopp ett tag till. Sommaren är definitivt inte över bara för att semestern har tagit slut.
Simma lugnt!

/Christoffer Olsson

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag är så nöjd med att jag inte var på jobbet vid den tiden! Ni är helt otroliga - och fantastiskt roliga!

Stina

2009-08-24 @ 20:39:38
URL: http://www.turistchefenbloggar.blogspot.com
Postat av: Fornell

Vem vann ??

2009-08-25 @ 10:27:27
Postat av: Christoffer

Klart att det var jag som VANN! Jakob vågade inte hoppa i när starten gick...

2009-08-27 @ 17:30:24
URL: http://flyttatillvastervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0