Musikälskare i varje vrå!





Hann strosa ner till stan på lunchrasten och lyssna på musiken på Wimmerströmska gården som började kl. 12.00, vilken skön avkoppling! Det borde jag göra lite oftare, nu när det är så mycket på gång i Västervik måste man passa på. Missade med en hårsmån ett annat uppträdande av Estetprogrammet som börjar klockan 14.00 på Fiskaretorget men hann med att lyssna på två glada musikälskande tjejer som underhöll förbipasserande med sina visor.



Helt otroligt hur härligt det är med festival! Tänk bara att det helt plötsligt strömmar till nya människor och gatorna blir fulla av glada överraskningar. Det är knappt att man kan strosa omkring utan att bli sugen på en det ena och det andra. Matstånden är minst lika många som godisstånden så kvalet är stort. Ska jag äta texmex eller italienskt?Eller ska jag kanske ta ett grekist grillspett?Kanske en lakrisrem eller glass att avsluta med?En sak är säker, den där is-latten kommer behövas i värmen, tillsammans med mycket energi för att klara årets första vis-afton.
Musikälskare, nu är det äntligen dags!!


/ Stavroula


Kommentarer
Postat av: Klingis

Jag har varit i Västervik under Visfestivalen flera gånger och kan verkligen intyga att det är en folkfest av rang. Stämningen är svårslagen. Tyvärr kunde jag inte komma ner i år - men nästa år då jäklar!



Verkligen kul att ni bloggar om allt som händer och vad fin bloggen är!

2008-07-10 @ 15:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0